Kratica, ki veliko ljudem predstavlja več, kot lahko razberemo iz samih črk in postaja del njihovega vsakdana. Spletno igričarstvo je postalo eno največjih računalniških dejavnosti in milijone ljudi po svetu se ob nastajanju tega članka ukvarja prav s to dejavnostjo. V tem virtualnem svetu prevzameš vlogo avatarja, postavljenega v fantazijski svet, kjer se spopadaš z različnimi izzivi in nalogami. Večina MMO-jev ima podobne karakteristike, kot je na primer samo okolje, napredovanje, interakcija z drugimi igralci, oblikovanje avatarja…
Ker se število igralcev drastično povečuje, pa se kopičijo tudi zneski v blagajnah. Tako je recimo podjetje Blizzard Entertainment , ki stoji za enim najbolj igranih MMO-jev na svetu World Of Warcraft, zaslužilo vrtoglavih 981 milijonov dolarjev, v časovni dobi treh mesecev.
Ne povečujejo pa se samo zneski, temveč tudi vpliv samega igričarstva na človeka. Vsega 23% uporabnikov, je družbeno interakcijo prek spleta postavilo pred osebno, kaže pa se tudi razširjena raven čustvenih odnosov, povečano zanimanje in raba tujega jezika ter boljše vrednotenje stvari okoli nas.
Konstanto igranje pa lahko predstavlja velik fizični in psihološki napor. Ljudje izgubljajo stike z realnostjo, poslabšajo se odnosi do sočloveka, obstajajo pa tudi primeri, ki so se zaradi prekomernega igranja končali s smrtjo.
Čeprav se zdi, da se doba masovnih MMO-jev šele začenja, pa veliko razvijalcev le teh stoji v obupu, ker enostavno ni več stvari, ki bi ponudile kaj novega ali niso bile že razvite. Trenutno prednjačijo predvsem ”kopije” že uspešnih spletnih iger, katerih igralska baza se zelo povečuje, predvsem zato, ker storitve ponujajo zastonj, ali t.i. F2p – Free to play igre.
Naslednjič, ko se boste odločili obiskati kakšno spletno igro si zapomnite, da tisti ženski avatar, ki ga tako radi gledate morda skriva več kot ste prvotno mislili. Zadnje raziskave so namreč pokazale, da se kar 57% moških igralcev, raje postavi v vlogo ženske.
Marko Stupar